TV, Magazine en Club voor motorfans!
Promotor
 | 

MotoMe Aflevering 13

Over heavy metal, krachtstroom, de Panigale en knippen-plakken

De aflevering van MotoMe met het aloude ongeluksnummer staat juist garant voor geluk en gelukzaligheid. Veelzijdiger kunnen we het motorrijden niet belichten, laat staan overbelichten of onderbelichten, om in fotografische termen te spreken. Met een beetje geluk en/of WiFi kun je het tweewekelijkse documagazine MotoMe traditiegetrouw op de meest afgelegen plekken ter wereld bekijken in iedere tijdzone en op momenten dat jij het wilt. Wat heeft het kosmisch duo Verhoeven/Overzee deze keer op het smakelijke menu staan?

Château Milwaukee Ultra Limited

Hij weegt een ton, maar eenmaal op gang reduceert de Harley-Davidson Ultra Limited ons trotse Nederland tot het formaat van Liechtenstein. Veel meer comfort op een motorfiets is niet denkbaar, zeker omdat de rijder op zijn wenken bediend wordt met een immens infotainment-systeem met spraakherkenning, DJ Tiësto en de hele rimram aan boord. Omdat een solorijder op een Ultra wat sneu oogt, beklimmen we samen het heavy metal kasteel, niet nadat Bart het startschot heeft gegeven in een godverlaten prairie in Texas. Waardoor genoeg tijd resteert voor Overzee om te shoppen naar een set uitschuifbare benen om geen onverhoedse slagzij te maken. On the road!

Confrontatie: elektrische Zero versus exotische hero!

Van hero tot zero? Of juist andersom? Nee, allebei! Het elektrische Zero Motorcycles claimt namelijk dat hun SR-versie de sprint van 0 tot 100 km/u aflegt in 3,3 seconden. Da’s echt razendsnel én fluisterstil. Dus wat doen we dan? We organiseren Ducati’s allernieuwste Panigale 1299S, goed voor 208,8 gemeten paardenkrachten, driemaal zoveel als Zero’s pk-arsenaal. Qua gewicht ligt het volgetankte duo met circa 190 kilo gelijk, wat betreft het topkoppel van 144 Nm eveneens. Alleen levert de Zero die megakracht al vanaf stilstand… Wel, genoeg voer voor een waanzinnige sprintconfrontatie op de politieacademie van Lelystad. En toevallig hebben we ook nog een Kawasaki Z300 binnen handbereik…

Met 180 km/u binnenskamers

Fotografen: mensen met de meest gespierde rechter wijsvinger ter wereld. En de meest getrainde, allersnelste ogen ingeval van motorfotografie, vanzelfsprekend. Maar inmiddels is het klik-klak-gehalte van fotograferen enorm uitgebreid met knippen-plakken. Waar vroeger fotorollen, diarollen, ontwikkelcentrales, lange wachttijden en zoekgeraakte zendingen de onmisbare ingrediënten vormden voor (motor)fotografie, verricht nu onder andere Photoshop wonderen. Inmiddels kun je oma aan de rollator met digitale technieken ombouwen tot Valentino Rossi op het rechte eind van Phillip Island. Om te bewijzen dat fotografie regelrechte kunst blijft, duiken we een dag de fotostudio in van Target Press, bestierd door de wereldwijd gelauwerde Wout Meppelink en zijn team. Een regelrechte openbaring in het creatieproces van motorfotografie.

blog comments powered by Disqus
Harley-Davidson
Ik wil van mijn motorfiets af
Suzuki
Honda
Kawasaki
TT Circuit Assen
Kawasaki
Bridgestone
Difi
Kushitani
Schuberth
Ducati
Harley-Davidson
BMW
Caberg
KNMV
Moto Guzzi
Nolan
Arai
Triumph
Indian
Ik wil van mijn motorfiets af
HJC
Husqvarna
Dane
MotoPort
Honda
KTM
Aprilia
MACNA
Bayard
Suzuki
Bovag