TV, Magazine en Club voor motorfans!
Promotor
 | 

MotoMe Aflevering 48

Hollands glorie, Vive la Chine, kleintje Versys en een Hengelose tweetakt-revival

Een regelrecht unicum in de reeds onvolprezen MotoMe-historie: we blijven in eigen land en gaan niet zwaarder dan 500 cc! Je zou bijna kunnen denken dat het verstand met de jaren komt, maar vergeefs: de vaderlandse samenloop van omstandigheden berust geheel op toeval. Toch heeft deze ‘dichtbij mijn bed-show’ volop interessante onderwerpen te bieden:

Mash TT40 Café Racer: La Douce Chine Zelfs in het tijdperk dat gedomineerd wordt door retro’s, bobbers en scramblers in alle soorten en maten, is de Mash TT40 een opzienbarende machine. Deze Frans-Chinese eencilinder weet werkelijk een snaar uit de oude doos te raken voor de helft van het geld. Bedoeld voor jong en oud, ontlokt deze eenvoudige machine overal een charmeoffensief en een onstilbare honger om basic te rijden. Verder is het een rijdende dating site voor mannen op leeftijd, want nooit heeft Verhoeven in recordtijd zo’n vloot aan geïnteresseerde ouwe knarren aan zijn lippen zien hangen.

Hengelooo: rook en ‘rengggg-ge-deeennngg-ge-deng-deng’ De roemruchte Hamove bestaat vijftig jaar en men had geen betere viering kunnen bedenken dan de terugkeer van de historische tweetakt. Het was een verademing, hoe vreemd het ook mag klinken. Een armada aan legendarische machines en ijzervreters presenteerde zich aan de startstreep, het merendeel ook weer aan de finish. Speciale aandacht gaven we aan Hans Smees, Theo Bult, Ap Deroue en Ernie Sala (van raceteam ZoKaToRa; Zonder Kapitaal Toch Racen). Met als slotvraag: heeft de tweetakt toch weer toekomst?

Kawasaki Versys-X300: de derde versie De Versys 650 en 1000 kennen we al, nieuw is de 296 cc-tweecilinderversie, aangedreven door dezelfde krachtbron als de Z en Ninja 300. Maar valt er wel een beetje te toeren en te genieten op een avonturenfiets met 40 pk en 26 Newtonmeter? Met de Team Green togen we naar het even groene Texel, het fraaie Waddeneiland met de meeste wandelende shoarmaschotels per vierkante meter.

blog comments powered by Disqus
Harley-Davidson
Ik wil van mijn motorfiets af
Suzuki
Honda
Kawasaki
Bayard
Aprilia
Harley-Davidson
TT Circuit Assen
KTM
HJC
Kushitani
Caberg
Husqvarna
Suzuki
Arai
KNMV
Nolan
Ducati
Ik wil van mijn motorfiets af
Schuberth
Honda
Triumph
Moto Guzzi
Kawasaki
Indian
Bridgestone
Dane
Bovag
MACNA
BMW
MotoPort
Difi